Vincci MAE 4* en Barcelona rebut la certificació Biosphere pel seu compromís amb un turisme sostenible dins dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Vincci MAE 4* obté la certificació Biosphere

Vincci MAE 4* obté la certificació Biosphere

17/05/2023

Aquest establiment de quatre estrelles de Vincci Hotels a Barcelona ha rebut aquesta certificació, que té com a objectiu impulsar el desenvolupament del sector turístic de manera sostenible, alhora que es fomenta l’autenticitat social i cultural de cada destinació i comunitat. La metodologia Biosphere trasllada al turisme els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. Aquesta certificació se suma als reconeixements que ja ha obtingut la cadena hotelera tant a nivell global com en cadascun dels seus allotjaments, com a fruit de la seva aposta ferma per la cura del planeta i pel respecte cap a l’entorn mediambiental i social.

Vincci MAE 4* (Barcelona) ha rebut la certificació Biosphere pel seu compromís ferm amb un turisme sostenible. L’allotjament de Vincci Hotels compleix amb tots els requisits que planteja aquest distintiu adreçat a empreses que tenen entre els seus objectius principals millorar les conseqüències ambientals i gestionar de manera sostenible els seus recursos.

La certificació Biosphere promou que les empreses turístiques dissenyin els seus productes i serveis partint d’un model de turisme no agressiu. El seu objectiu final és impulsar el desenvolupament del sector turístic de manera sostenible, alhora que es fomenta l’autenticitat social i cultural de cada destinació i comunitat. La seva metodologia s’inspira en les cimeres mundials que patrocinen les Nacions Unides a través de l’OMT i la UNESCO de 2017, i els establiments que reben la certificació han de complir els objectius emmarcats als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible, a La Carta Mundial de Turisme Sostenible +20 i a Les directrius de la Cimera del Clima de París.

Des de la seva creació el 2001, Vincci Hotels s’ha marcat una sèrie de compromisos relacionats amb el respecte per l’entorn social i mediambiental, i ha posat en marxa diverses vies d’actuació que s’han inclòs al seu Pla Director de Responsabilitat Social Corporativa, que comprèn tota la companyia. Entre les actuacions que ha dut a terme el grup hoteler en els últims anys destaquen el Pla de Descarbonització per reduir les emissions CO2, la utilització d’energia 100% verd en els seus establiments, el projecte de reducció de productes químics, el programa Plastic Free per eliminar plàstics, el Pla de Gestió i Minimització de Residus, el projecte de mobilitat sostenible, el pla Aigua km 0 i el programa de reducció de deixalles alimentàries, Deixalles Zero, entre molts d’altres. Una de les seves últimes iniciatives ha estat la creació d’una calculadora de petjada de carboni amb el principal objectiu que tant hostes com clients puguin conèixer l’erosió que provoca al medi ambient la seva estada o el seu esdeveniment, per poder compensar-la després. La nova eina permet viure experiències d’emissions 0, i s’adreça a tothom que aposti per la sostenibilitat com a forma de vida i per la lluita contra el canvi climàtic.

El grup hoteler ha creat un microsite específic (Vincci Hotels Sostenibles & Responsables) per a les seves accions sostenibles on hi ha recollits tots els seus projectes. També hi són les seves certificacions i reconeixements en aquest sentit, així com les seves adhesions a diverses organitzacions i iniciatives, les últimes, al Compromís de Viatge Sostenible, que promou la UNESCO, i al consorci Green&Human.

Sobre el Vincci MAE 4*

En una de les artèries principals de Barcelona, al número 596 de l’avinguda Diagonal, hi ha el Vincci Mae 4*, al costat de la plaça de Francesc Macià, coneguda perquè és una de les més emblemàtiques i transitades de la ciutat i l’eix comercial de la zona. Ubicat en un edifici que data de 1945, l’hotel es transforma a l’interior amb un disseny amb la signatura del famós interiorista Jaime Beriestain, que ha reinterpretat l’esperit d’aquesta zona de Barcelona per dotar l’establiment de sofisticació amb una decoració urbana i moderna.

Els tons foscos i la fusta són el denominador comú de les zones públiques d’aquest allotjament, de nou plantes. A més, destaquen les línies geomètriques als diversos elements, com parets i terres, recoberts de quadrats, rombes o rectes, sempre respectant un estil senzill i minimalista que aconsegueix un resultat harmoniós a totes les estances. Aquesta tendència elegant continua a cadascuna de les 85 habitacions que componen l’hotel, on els colors foscos han donat pas a la lluminositat del blanc que, intercalat amb el granat, propicia un ambient de relaxació i descans que permet al visitant reposar forces per viure tota la intensitat de la Ciutat Comtal.

Vincci Mae 4* rep el seu nom de l’actriu i guionista novaiorquesa Mae West. Dona avançada a la seva època, sexi, mestra del doble sentit i fins i tot insolent per a alguns, la intèrpret es va diferenciar per la seva sofisticació i un toc murri tant a la pantalla gran com en el seu estil de vida. Tot plegat, recordant l’estil de la Nova York dels anys trenta, en què la crisi econòmica a nivell mundial no estava renyida amb la sofisticació i els millors espectacles de jazz.

L’hotel ofereix totes les comoditats que caracteritzen Vincci Hotels. Les 85 habitacions estan repartides a les primeres vuit plantes; la majoria són dormitoris exteriors amplis i, tres, superiors, dos dels quals tenen terrassa. Entre els seus serveis, Vincci Mae 4* ofereix un sistema d’accés privat amb targeta d’habitació a ascensors i planta superior. A més, hi ha wifi gratuïta a tot l’establiment, aire condicionat i calefacció individual.

A la novena planta hi ha situat el bar i el restaurant West, amb accés directe a la terrassa, des de la qual es pot gaudir d’unes vistes de Barcelona immillorables. Al restaurant es pot degustar una carta amb productes de la zona, a vegades amb la influència d’altres gastronomies europees i asiàtiques. Per acompanyar els plats, el West proposa una carta de còctels que inclou el combinat de fama internacional dedicat a l’actriu novaiorquesa. A la terrassa hi ha una petita piscina en què refrescar-se observant l’skyline de la ciutat, una zona amb taules a l’aire lliure per gaudir amb tapes i còctels i una zona amb hamaques per relaxar-se al sol o gaudir dels estels de nit amb unes vistes impressionants sobre els teulats de Barcelona.

La seva excel·lent ubicació permet viure la capital al màxim. És a prop del passeig de Gràcia, a la zona noble de la ciutat, amb transport directe amb els punts d’interès turístic principals, com la Sagrada Família, la Plaça de Catalunya, la Plaça d’Espanya o el Parc Güell. A més, permet poder visitar les boutiques de les millors marques a un pas de l’hotel. L’hotel ofereix l’oportunitat al visitant de viure l’oci barceloní a través d’una autèntica experiència Vincci.